Artykuł pochodzi ze strony: www.piwzawiercie.av1.pl
Adres artykułu: www.piwzawiercie.av1.pl/artykuly/99
Sprawa:
Organizacja przyjmowania, rejestrowania i załatwiania skarg i wniosków w Powiatowym Inspektoracie Weterynarii w Zawierciu
Przedmiot sprawy:
Rozpatrzenie skarg lub wniosków wniesionych do Powiatowego Lekarza Weterynarii w Zawierciu
Katalog rozpatrywanych skarg i wniosków:
Skargi i wnioski rozpatrują i załatwiają właściwi - w zależności od treści skargi lub wniosku - kierownicy komórek organizacyjnych Inspektoratu, zgodnie ze swoimi kompetencjami obejmującymi sprawy: funkcjonowania Powiatowego Inspektoratu Weterynarii
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, DZIAŁ VIII Kodeksu postępowania administracyjnego pt. "Skargi i wnioski" oraz rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46).
Wymagane dokumenty:
Przyjęcia skargi lub wniosku nie uzależnia się do złożenia jakichkolwiek dokumentów uzasadniających rację skarżącego.
Opłata:
Wniesienie skargi lub wniosku oraz późniejsze ich rozpatrzenie zwolnione jest z opłat skarbowych.
Organizacja przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków:
Za prawidłowe i terminowe przyjmowanie, rejestrowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków oraz właściwe zorganizowanie przyjęć obywateli w tych sprawach odpowiedzialny jest Powiatowy Lekarz Weterynarii w Zawierciu.
Tryb przyjmowania i załatwiania skarg i wniosków:
W sprawach skarg i wniosków Powiatowy Lekarz Weterynarii w Zawierciu przyjmuje w każdy poniedziałek od godziny 12-14.
Skargi i wnioski rozpatrują oraz załatwiają kierownicy komórek organizacyjnych Inspektoratu zgodnie ze swoimi kompetencjami w trybie i terminach wynikających z przepisów Działu VII Kodeksu postępowania administracyjnego.
Załatwianie skargi lub wniosku następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu jednego miesiąca. W przypadku nie załatwienia sprawy w tym czasie, skarżący się lub wnioskodawca zostaje powiadomiony o przyczynach zwłoki oraz o nowym terminie jej rozpatrzenia.